سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلگرم

بررسی Xiaomi Mi Watch: پیگیری جامد تناسب اندام با قیمت ارزان

سخت افزارهای شیائومی ممکن است این ساعت را تشخیص دهند. در واقع این نسخه منحصر به فرد Xiaomi Mi Watch Color Sports Edition است که در ماه اکتبر اعلام شد. این پوشیدنی برای مخاطبان جهانی به "Xiaomi Mi Watch" تغییر نام داده است (البته با Mi Watch اصلی که در نوامبر 2019 به بازار عرضه شد اشتباه گرفته نشود). همچنین شبیه Xiaomi Mi Watch Revolve منحصر به فرد هند است اما از طراحی اسپرت تری برخوردار است.

قرعه کشی اصلی Xiaomi Mi Watch قیمت آن است - قیمت آن فقط 99 یورو است که به طور مستقیم با دستگاه هایی مانند Amazfit Bip S و Fitbit Charge 4 رقابت می کند.

دارای ویژگی های مختلف ردیابی ورزشی ، از جمله پشتیبانی از 117 پروفایل ورزشی مختلف است. همراه با GPS پردازنده ، یک سنسور ضربان قلب نوری ، ردیابی خواب ، و همچنین یک سنسور SpO2 برای ردیابی سطح اکسیژن خون (بعداً در مورد آن بعداً).

محبوبیت شیائومی در زمینه پوشیدنی عمدتا به لطف خط Mi Band است ، بنابراین جای تعجب نیست که بیشتر از ویژگی های هوشمند ، تمرکز بر تناسب اندام و سلامتی داشته باشید. با این حال ، این هنوز هم یک ساعت هوشمند است ، بنابراین آیا واقعاً می تواند با ساعت های هوشمند دیگر رقابت کند؟

 

آنچه در مورد ساعت شیائومی Mi دوست دارم

من در واقع ظاهر ساده و کم اهمیت Xiaomi Mi Watch را خیلی دوست دارم. گاهی اوقات ، من از ورزش با Apple Watch یا Fitbit Sense احساس غریبی می کنم ، زیرا آنها بیشتر شبیه ساعت های سطح بالایی هستند که نمی خواهم آنها را مضر کنم. من با Mi Watch چنین حسی ندارم.

این قاب از یک پلاستیک نرم لمسی ساخته شده است که راحت و سبک است. در سمت راست دو فشار دهنده وجود دارد - یکی که صفحه همه برنامه ها را بالا می کشد و دیگری برای تمرینات. فشار دادن آنها راضی کننده است و من همیشه از دیدن دکمه های فیزیکی پوشیدنی های تمرکز بر تناسب اندام خوشحالم. هنگام ورزش استفاده از صفحه لمسی سرگرم کننده نیست.

من مچ هایی با اندازه متوسط ??دارم و فکر می کنم Xiaomi Mi Watch کاملاً مناسب من است ، فقط فقط. هرکسی مچ دست کوچکتر داشته باشد احتمالاً فکر می کند این ساعت خیلی بزرگ است.

نمایشگر AMOLED واضح است و بسیار روشن می شود. من مشکلی برای مشاهده آن در فضای باز و زیر نور مستقیم خورشید ندارم. یک سنسور نور محیط نیز وجود دارد ، بنابراین براساس شرایط نوری شما به طور خودکار تنظیم می شود.

اکثر خانمها از ساعتهای شیائومی خوششان نمی آید و دویت دارند که یک ساعت مچی در دست خود داشته باشند. اما ما پیشنهاد می کنیم که برای دیدن ساعتهای هوشمند شیائومی زنانه در سایت کوک باش حتما اقدام کنید و مطالب این سایت را ببینید.

بسیاری از ویژگی های ردیابی فعالیت

شیائومی بسیاری از ویژگی های تناسب اندام و ردیابی سلامتی را در Mi Watch گنجانده است. دارای GPS داخلی برای ردیابی دقیق فعالیت های فضای باز ، و همچنین یک حسگر ضربان قلب نوری برای داده های ضربان قلب در تمام روز. کمی ضربان قلب را صحبت خواهیم کرد در حال حاضر ، بیایید با GPS شروع کنیم.

عملکرد GPS خوب است ، عالی نیست. Mi Watch قادر بود بیشتر در مسیر دو مایل در فضای باز به مسیر من بچسبد (نگاه کنید به زیر) ، اگرچه در چند نقطه به رودخانه راه پیدا کرد حتی اگر پوشش درخت کم باشد. در آینده از پیگیری برنامه های خود با Mi Watch دریغ نخواهم کرد ، اگرچه قفل شدن روی سیگنال مدت زمان زیادی طول می کشد.

همچنین ، باید تصویر خام زیر را بهانه کنید. شیائومی به شما اجازه نمی دهد از برنامه خود داده صادر کنید و از بارگذاری های Strava پشتیبانی نمی کند. بنابراین نمی توانم فایل های .fit یا .gpx را از ساعت صادر کنم.

 

تجزیه و تحلیل دقیق تمرین از Firstbeat

من در مورد نحوه فعالیت برنامه Wear جدید Xiaomi با داده ها فعالیت دارم ، اما قطعاً تجزیه و تحلیل بعد از تمرین روی ساعت مثبت است. شیائومی پس از اتمام یک تمرین ، از Firstbeat ، این شرکت تحلیلی متعلق به Garmin ، برای ارائه تجزیه و تحلیل استفاده می کند.

بعد از تمرین ، کل زمان ، سوزاندن کالری فعال و کل ، مراحل انجام شده ، سرعت متوسط ??، سرعت ، ضربان قلب ، مناطق ضربان قلب ، اثر تمرین ، حداکثر VO2 ، زمان بهبودی و مصرف انرژی را نیز خواهید دید. به عنوان نمودارهای سرعت ، ضربان قلب و سرعت. این یک قدم بزرگ نسبت به آنچه معمولاً از Mi Band خود می گیرید است.

 

ماندگاری طولانی مدت باتری

شیائومی ادعا می کند Mi Watch با یک بار شارژ می تواند تا 16 روز دوام بیاورد. من فکر می کنم این می تواند به آن نزدیک شود ، اما الگوی استفاده من نشان می دهد که من بیش از دو هفته عمر باتری دارم. این با خاموش بودن صفحه نمایش همیشه روشن ، ردیابی تعداد معدودی از فعالیت های فضای باز با GPS ، نظارت بر ضربان قلب در کل روز و ردیابی خواب است. نمایشگر همیشه روشن را روشن کنید و حدوداً یک هفته شارژ خواهید داشت.

 

ردیابی خواب

ردیابی خواب یکی از لباس های قوی Mi Watch است. این خواب عمیق ، سبک و REM شما را ردیابی می کند و این اطلاعات را در یک نمودار آسان برای خواندن در برنامه Xiaomi Wear نمایش می دهد. دقت برای آنچه من طی هفته گذشته تجربه کرده ام بسیار مشهود بوده و Mi Watch با Fitbit Charge 4 من مطابقت داشته است.

اگر یک چنگ داشتم ، فکر می کنم شیائومی می تواند کمی بیشتر توضیح دهد که چگونه نمره خواب محاسبه می شود. هر شب 0-100 امتیاز خواب به شما تعلق می گیرد. با این حال ، هیچ نشانه ای در مورد چگونگی محاسبه این امتیاز و یا مثلاً بیدار شدن در نیمه شب بر روی نمره کلی چه تاثیری دارد.

 

پشتیبانی آمازون الکسا

آمازون الکسا وقتی در ماه ژانویه در Xiaomi Mi Watch آن را بررسی نکردیم ، اما اواسط فوریه سال 2021 آن را تغییر داد. شیائومی نسخه 1.2.52 نرم افزاری را ارائه داد و پشتیبانی آمازون الکسا را ??از Mi Watch به همراه رفع اشکالات و چند صفحه ساعت جدید به ارمغان آورد.

 

سنسور زیر پخته شده SpO2

سنسورهای SpO2 - یا حسگرهای اکسیژن خون - در سال 2020 بسیار خشمگین هستند. دستگاه های Garmin و Fitbit سالهاست که آنها را دارند. اپل واچ به تازگی یکی از آن ها را بدست آورده است ، بنابراین به طور طبیعی ، بقیه در حال بازی کردن هستند. متأسفانه ، این سنسورها غالباً پخته نشده و چیزی بیش از یک خم شدن روی صفحه مشخصات نیستند.

گرفتن یک خواندن SpO2 روی ساعت ساده است. برنامه SpO2 را باز کنید ، روی «اندازه گیری» ضربه بزنید و حدود 20 ثانیه بی حرکت بمانید. پس از آن ، در این مدت درصد اکسیژن خون (احتمالاً از 90? -100?) و ضربان قلب دریافت خواهید کرد. این در مورد آن است. روی «؟» ضربه بزنید نماد و شما یک توضیح طولانی مدت درباره SpO2 را مشاهده خواهید کرد.

وقتی خواندن SpO2 کمتر از حد نرمال دارید چه کاری انجام می دهید؟ برو دکتر؟ منتظر بمانید تا ببینید آیا سطح شما بالاخره افزایش می یابد؟ در برنامه Xiaomi Wear یا روی ساعت هیچ نشانه ای در مورد چگونگی استفاده مردم از این اطلاعات پس از مطالعه وجود ندارد. متأسفانه ، این سقوط سنسورهای ارزان قیمت SpO2 است که امسال اجرا شده است.

با این وجود ، شیائومی ادعا می کند که سنسور SpO2 خود یک دستگاه پزشکی نیست. اگر می خواهید درباره سنسورهای SpO2 با اعتبار پزشکی بیشتر بدانید ، پوشش ما را در Apple Watch Series 6 ، Withings ScanWatch و Fitbit Sense بررسی کنید.

 

پایش ضعیف ضربان قلب

عملکرد بسته بندی ضربان قلب بسیار دشوار است. اگر می خواهید در آمار خود جستجو کنید ، برنامه Xiaomi کاربر پسند نیست. از آنچه می توانم بگویم ، سنسور ضربان قلب Mi Watch با دوره های فعالیت بیشتر مبارزه می کند. چندین مسابقه دو سرعته با شدت بالا تقریباً به طور کامل توسط Mi Watch از دست رفت. هنگامی که موفق به افزایش ضربان قلب من شد ، به طور مداوم 10 بار در دقیقه بود که Garmin Fenix ??6 Pro من گزارش می داد.

 

ویژگی های ساعت هوشمند محدود

Xiaomi Mi Watch یک ساعت هوشمند به ابتدایی ترین معنی کلمه است. هیچ برنامه شخص ثالث یا چهره تماشا وجود ندارد. هیچ فروشگاه برنامه ای هم وجود ندارد.

شیائومی می گوید: "بیش از صد" ساعت تماشا وجود دارد. من در زمان نوشتن این مقاله 84 را در برنامه Xiaomi Wear حساب می کنم. متأسفانه ، هیچ یک از آنها قابل تنظیم نیستند ، بنابراین آنچه می بینید همان چیزی است که به دست می آورید.

این ساعت اعلان های تلفن های هوشمند را نیز نشان می دهد ، اما مانند سایر ساعت های هوشمند ارزان قیمت ، موارد زیادی را برای دلخواه باقی می گذارد. نمی توانید به پیام های ساعت پاسخ دهید و حتی نمی توانید ایمیل ها را برای خواندن چیزی بیشتر از عنوان موضوع گسترش دهید. رد کردن اعلان ها از ساعت ، آنها را در تلفن شما نیز رد نمی کند.

به اعتبار شیائومی ، تعداد انگشت شماری از برنامه های اساسی از قبل بارگیری شده روی خود ساعت وجود دارد. این برنامه دارای یک برنامه هشدار ، یک تایمر ، یک کرنومتر ، یک برنامه آب و هوا و یک ویژگی "پیدا کردن تلفن من" است.

 

همه چیز می تواند بیشتر صیقل داده شود

به نظر می رسد با برنامه Mi Watch و Xiaomi Wear مشکلات ترجمه و تبدیل انگشت شماری وجود دارد. در اینجا چند موردی وجود دارد که با مشکل مواجه شده اند:

 

    با وجود تنظیم تنظیمات برگزیده ساعت من روی ساعت 12 ساعته در Mi Watch ، برنامه این اولویت را تشخیص نمی دهد و همه چیز را در مدت زمان 24 ساعته نشان می دهد.

    برنامه به شما اجازه نمی دهد واحد اندازه گیری را تغییر دهید ، بنابراین من هنگام مشاهده آمار تمرین خود با سیستم متریک گیر می کنم. به نظر من این بار بیشتر از چیزی است که در ابتدا فکر می کردم. تبدیل مایل به کیلومتر برای مسافت یک چیز است ، اما این آمار سرعت من را نیز به هم می ریزد.

    تا آنجا که من می توانم بگویم ، گزینه ای برای تغییر از سانتیگراد به فارنهایت برای به روزرسانی هوا وجود ندارد.

 

بررسی Xiaomi Mi Watch: قیمت و رقابت

ساعت مچی شیائومی از طریق خرده فروشی های منتخب و mi.com در مکزیک ، اندونزی و تایلند در دسترس است. به زودی در اروپای غربی و انگلیس از طریق خرده فروشان محلی و mi.com در دسترس خواهد بود. همچنین می توانید آن را با قیمت کمی بالاتر از 140 پوند از Gearbest خریداری کنید.

ساعت های هوشمند زیادی وجود ندارد که به نقطه شیرین 99 یورویی برسد ، اگرچه Amazfit Bip S به ذهن خطور می کند. کمی ارزان تر از Mi Watch است. با این حال ، ما با واحد ارتباطی خود چند مورد ارتباط برقرار کردیم.

Amazfit GTS قدیمی نیز تقریباً به همین قیمت است. ردیابی SpO2 را از دست داده اید ، و دوباره ، مشکلات اتصال در دوره بررسی ما شایع بوده است.

همچنین Amazfit GTR 2e کاملاً جدید وجود دارد. ساعت هوشمند ارزان قیمت جدید Huami تقریباً همان قیمت Mi Watch است. اگر در هند باشید ممکن است بهترین گزینه Mi Watch شما باشد.

کمی بیشتر هزینه کنید ، و شما در فاصله تف Fitbit Charge 4 ، ردیاب تناسب اندام مورد علاقه ما خواهید بود. این ویژگی ساعت هوشمند بسیار کم است ، اما دارای یک ویژگی کاملاً مناسب برای اندازه و قیمت آن است. بعلاوه ، به برنامه Fitbit متصل می شود که کیلومترها بهتر از برنامه Xiaomi Wear است.

تقریباً مانند هر محصول شیائومی ، Mi Watch نیز یکی از بهترین مقادیری است که احتمالاً می توانید در این بازه قیمت بدست آورید. من واقعاً فکر نمی کنم با 99 یورو تجربه بهتر و همه جانبه تری پیدا کنید. داده های تجزیه و تحلیل تمرین و GPS داخلی امتیازهای بزرگی است که اغلب در دستگاهی با این قیمت ارزان پیدا نخواهید کرد.

با این حال ، به وضوح مواردی وجود دارد که شیائومی برای حل آنها نیاز دارد. من می خواهم ویژگی های ساعت هوشمند بیشتر و یک دستیار صوتی کاملاً تحقق یافته را در ساعت ببینم. حسگر اکسیژن خون از نظر استخوان بسیار ضعیف است و در واقع نمی تواند مفید واقع شود. و با هر زیبایی که برنامه Xiaomi Wear به نظر می رسد ، می تواند از برخی پرداخت ها استفاده کند. خوشبختانه همه این موارد با به روزرسانی نرم افزار قابل رفع هستند.

در نهایت ، اگر به دنبال پوشیدنی جامد و بدون حاشیه با قیمت 99 یورو هستید ، عملکرد بهتری نسبت به Xiaomi Mi Watch نخواهید داشت.