سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلگرم

بیانیه عملکرد ردیابی اشعه Radeon RX 6800

عملکرد رهگیری بسته Radeon RX 6800 نشان داد. در واقع ، اولین معیارهای گرافیکی Ray Tracing RX 6800 بر اساس معماری RDNA منتشر شد.

کاربر توییتر Unoko Hardware Twitter PJ_Lab_UH دو مورد از این معیارهای کارت گرافیک را در Shadow of The Tomb Raider با DXR فعال کرده است.

این کاربر ادعا می کند که نتایج منتشر شده مربوط به کارت گرافیک AMD Radeon RX 6800 است که کمترین نمونه در بین سه کارت Big Navi است.

این کارت گرافیک با استفاده از پردازنده 6 هسته ای Ryzen 5 3500X و حافظه 16GB DDR4 آزمایش شده است.

همانطور که گفتیم عنوان انتخاب بازیگر Shadow of The Tomb Raider است که یکی از اولین عناوینی است که از Ray Tracing پشتیبانی می کند.

این بازی با استفاده از اشعه یابی برای ایجاد سایه هایی قابل پخش است که بر روی هر کارت گرافیکی که از DirectX 12 و DXR پشتیبانی می کند قابل پخش است.

تنظیمات بازی روی Ultra تنظیم شده و همچنین شاهد فیلتر 8 برابر Anisotropic Filtering بهمراه کیفیت Raytracing Shadows بر روی Hight هستیم.

DLSS در این تست غیرفعال شد زیرا توسط کارت های گرافیک RDNA 2 مانند Radeon RX 6800 پشتیبانی نمی شود.

اما گزارش شده است که AMD در حال توسعه یک راه حل مشابه مبتنی بر فناوری DirectML است که بعداً در بازی های مختلف استفاده خواهد شد.

از نظر عملکرد گرافیکی جدید ، تیم قرمز 46 فریم در ثانیه در 4K و 80 فریم در ثانیه در WQHD ارائه می دهد.

برای مقایسه ، GeForce RTX 3070 با همان پیکربندی پردازنده مشابه ، در همان معیار قرار دارد و امتیاز 54 فریم در ثانیه را در 4K و 85 فریم در ثانیه را در WQHD کسب می کند.

اما نکته اینجاست که RTX 3070 با فعال کردن DLSS ضبط شده است و اگر این ویژگی غیرفعال باشد ، می توان عملکرد بسیار پایین تری را مشاهده کرد ، همانطور که در زیر می بینید.